Screwdriver, Cuba Libre, Razer, Seabreeze...

Idag började dagen med tidig uppstigning och sedan till jobb. Jag har börjat laga espresso på kaffemaskinen nu, så nu börjar upplärningen närma sig sitt slut. Det känns skönt. Hela dagen har det varit strålande solsken och knasttrande snö, härligt! När jag kom hem möttes jag av mina roomies Erik och Ellinor, och på grund av det fina vädret bestämde vi oss för att besöka det välkända Holmenkollen. På grund av förseningar på samtliga linjer blev det lång väntan på T-banan, och hoppet att få se Holmenkollen en vacker vinterdag dog nästan, men så ser vi tåget och åker i ett propp fullt tåg till Holmenkollen. När vi väl kommer dit är det ingen hoppbacke vi ser utan en arbetsplats, dom byggde tydligen om massa i områden och hoppbacken var "nermonterad". En besvikelse från min och Ellinors sida, medans Erik vetat om detta! Men det var en rolig och fin liten trip (se bilder nedan).


 När jag kom hem var det bara och byta om för att förbereda sig på den första bartenderkursen. Hälften av deltagarna i kursen var svenskar så det var bra. Vi fick bland annat slänga med flaskor och träna på och mäta upp rätt mängd sprit eller vattten som vi använde, sedan fick vi också smaka på en massa drinkar och shots. Ojojoj efter det tror jag koncentrationsnivån minskade en nivå hehe. Nu måste jag lära mig tio drinkar tills testet på onsdag, men det ska jag nog klara.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: annelie

va mysigt :) här hemma är det också jättefint väder :) Kursen verkar bra :)

puss

2009-02-10 @ 22:12:16
Postat av: Lisa B

ANNA :D hoppas allt är bra, de verkar det vara :D

2009-02-11 @ 19:20:07
Postat av: Anna

Heheh ja d är bra, lite mycket med jobb och bartenderkurs samtidigt bara:P

2009-02-12 @ 00:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback